• Архиерей
  • О епархии
  • Святыни
  • Престольные праздники
  • Ссылки
Главная Статьи До 300-річчя з дня народження преподобного Паісія Величковськогоㅤ

Главное меню

  • Главная
  • Новости
  • Правящий архиерей
  • Викарный архиерей
  • Статьи
  • Объявления
  • Духовенство
  • Епархиальный совет
  • Епархиальные отделы
  • Приходы и монастыри
  • Святые угодники
  • История епархии
  • Фотогалерея
  • Паломничество
  • Видео
  • Контакты
  • Архив 2009-2012гг.

Статьи

  • Важливо згадувати про вічні муки. Схіархімандрит Іоанн (Маслов)ㅤ
  • Святитель Лука Войно-Ясенецкий о Страшном Суде
  • О том, как война помогла грешнику стать святым
  • Святий пророк Іона.ㅤ
  • Святий Миколай рятує від раптової смертіㅤ

Самое читаемое

  • Питирим, Митрополит Николаевский и Очаковский
  • Паломничество
  • Свято-Михайловский Пелагеевский женский монастырь
  • Престольные праздники
  • Кафедральный собор Рождества Пресвятой Богородицы

Последние публикации

  • 19.03.2023 Неділя Хрестопоклонна. День народження митрополита Питирима.
  • 15.03.2023 Великопісна сповідь духовенства
  • 5.03.2023 Неделя 1-я Великого Поста. Торжество Православия
  • Святий Пантелеімон присвятив своє життя стражденним
  • Беседы о покаянии. Святитель Иоанн Златоуст
До 300-річчя з дня народження преподобного Паісія Величковськогоㅤ PDF Печать E-mail

21 грудня 2022 року за юліанським календарем / (3 січня 2023 року за григорианським) виповнилось 300 років з дня народження нашого великого співвітчизника - преподобного Паісія (Величковського). З цієї нагоди пропонуємо читачам декілька цікавих фактів з його біографії.

+ Майбутній святий народився в багатодітній сім'ї, в якій вже було 10 дітей, і при народженні в таїнстві хрещення отримав ім’я Петро.  Його брат, батько, дід і прадід були священниками, сім’я Величковських на той час жила в Полтаві. У дитинстві Петро читав Часослов, Псалтир, книги Святого письма, Старого і Нового заповіту, житія святих Єфрема і Дорофея, "Маргарит" Івана Золотоустого та інші книги, які були тоді в бібліотеці храму. Навчався в Києво-Могилянській академії.

+ Мати юнака не хотіла, щоб той став монахом, і  щоденно про це молилася до Божої Матері. Одного разу їй з’явився Ангел, який сказав, що Петро стане монахом з волі Господньої, а сама вона також повинна піти в монастир і  прийняти монашество, щоб стати прикладом для батьків, які люблять своїх дітей більше, ніж Бога. Згодом вона прийняла постриг з ім'ям Іуліанія.







+ Преподобний жив у неспокійний час, насичений релігійними та військовими конфліктами. Так, після захоплення Медведівського монастиря уніатами йому довелося перейти до Києва, де працював у друкарні Києво-Печерської лаври. Під час життя на Афоні у зв'язку з військовими діями, в які були залучені й грецькі ченці Афона, вирішив піти разом зі своєю братією до Молдови.

+ Преподобний Іона Київський (в схимі Петро) після життя під керівництвом преподобного Серафима Саровського отримав від останнього пророцтво, що він в майбутньому буде учнем трьох духовних чад преподобного Паісія Величковського. Перші оптинські старці: преподобний Лев (Леонід), Макарій, Мойсей – безпосередні учні преподобного Паїсія.

+ Його переклади святоотецьких творінь з грецької, що довгий час були єдиними в нашій духовній літературі, читалися скрізь. Він видав: твори преподобного Ісаака Сіріна, преподобного Феодора Студита, преподобного Варсонофія, святителя Григорія Паламу, преподобного Максима Сповідника, «Восторгнуті колоси» –  збірку творінь святителя Іоанна Златоустого та багато іншого. Найголовнішою працею преподобного Паісія стало видання «Добротолюбіє» – збірки духовних текстів православних аскетів IV – XV сторіч. Ця книга мала великий вплив не тільке на церковне, але й на культурне життя нашої Батьківщини. Наприклад “Добротолюбіє” стало однією з настільних книг для Гоголя.





Мощі преподобного Паісія у Нямецькому монастирі.

Добротолюбіє, Том II.
Преподобний Єфрем Сірін. УРОКИ ПРО ПОКАЯННЯ

34. Покаяння - поле яке завжди обробляється. Воно – рясно плодоносне дерево, що всякими способами приносить Богу доблесні плоди. Воно – дерево життя, що воскрешає мертвих гріхами. Когось гріх губить, тих воно відтворює до Божої слави. Воно - духовна лихва; бо жне, чого не сіяло, і бере, чого не давало.

35. Добрі творці покаянням удобрили Божу ниву, через нього збагатили Церкву, їм наповнили Божі житниці. Через нього земля стала небом, бо наповнилася Святими – цими земними Ангелами. Вихваляються добрі служителі, які покаянням у багато разів помножили посіяне.

36. Ворог переконує скоїти гріх, а покаяння готове прийняти грішника. Ворог ... тягне у відчай, а це обіцяє надію порятунку. Гріх зневажає совість, а покаяння відновлює її силу.

37...покаяння, як добрий лікар, знімаючи з душі імлу ... показує їй світло Божої доброти. Диявол не дає нечестивим одуматися, представляючи їм суворість покаяння. А покаяння, бачачи хитрість його, підходить з ласкою і каже: «Згадайте тільки Бога, – і я буду працювати за вас. Пригадайте Його милосердя, і я клопотатиму за вас із зітханнями. Злегка зітхніть, грішники, в сокрушенні, і я зроблю вас Божими слугами.





Нямецький монастир.

Джерело інформації...

 

 

Николаевская епархия Украинской Православной Церкви © 2010. Официальный веб-сайт 
Хостинг предоставлен компанией "Хостинг «Украина»"
Шаблон: SiteGround web hosting О найденных ошибках просьба сообщать редактору.